Ahol szeretik a hétfőt

A jövő munkahelye

Design thinking a hr-ben?

Dolgozói élménytervezés a gyakorlatban

2017. július 01. - content

A HR korábban folyamatok tervezéséről, fejlesztéséről szólt, ma már azonban a HR szakemberek fókuszában sokkal inkább a munkavállalói élmény áll. Az élmény, amelyet egy munkavállaló akkor él át, amikor állásra jelentkezik, amikor először bemegy a munkahelyére, amikor ott problémákkal szembesül, amikor a főnökére gondol és amikor úgy dönt, máshol folytatja. Az, hogy ez az élmény milyen, hat a dolgozó lojalitására és elkötelezettségére, építheti, de  rombolhatja is a munkáltatói márkát.

19668100_10154822608858763_1627280745_n.jpg

A HR rákényszerült arra, hogy újraértelmezze önmagát. A fókusz a munkafolyamatokról a munkavállalóra helyeződött át. Egy vállalatnak hasonlóan kell hozzáállnia a munkavállalóhoz, mint egy ügyfélhez, hiszen lényegében „ugyanazt” várja tőle: legyen lojális és elkötelezett. A HR mostanra már élménycsomagot gondoz, karrierélményt tervez, annak érdekében, hogy  be tudja vonzani, képes legyen motiválni és hosszú távon megtartani a munkatársakat.

Design thinking a HR-ben

Az élménytervezésben kiváló segítséget nyújthatnak a termékfejlesztésben használt felhasználói élménykutatás (UX) eszközei, például a design gondolkodás.

A user experience azt vizsgálja, hogy mit érez a fogyasztó a termék használata közben és, hogyan lehet a termékélményt optimalizálni különféle felhasználói igényeinek megfelelően.

Ez a módszer segít abban, hogy dolgozók felől közelítsük meg a folyamatokat, és olyan munkavállalói élményt tervezzünk, amely egyedi, valódi és nem csupán vonzó, hanem maximális teljesítményre ösztönöz.

Sablonmentes gondolkodás

A desgin thinking arra ösztönöz, hogy sablonmentesen gondolkodjunk. Az out of the box thinkingnek nevezett módszertant használva optimalizáltak munkavállalói élményt az Aon Hewitt május végi employer branding meetupjának résztvevői, Radnai-Tóth Judit tanácsadó vezetésével. A programon egy felvételi folyamatot térképeztek fel, majd terveztek át a csapatok. Minden csapatban ült egy „beépített jelölt”, akivel a tagok interjút készítettek. Ez alkalommal a HR-esek arra fókuszáltak, hogy mit érez és mit gondol a jelölt. A kiválasztási folyamatok és a jelölt érzései alapján a csapatok elkészítették a személyre szabott journey mapjüket, feltüntetve a mélypontokat és a kiemelkedően boldog pillanatokat. Miután ezeket a csapatok megosztották egymással, közös, szabad ötletbörze következett az optimális életút megtervezéséhez, melynek keretében izgalmas, inspiráló gondolatok születtek. Végül közös erővel létrejött egy ideális folyamat prototípusa. Legutolsó lépésként ezt le is tesztelék a résztvevők, hogy felfedezzék az esetleges buktatókat vagy akadályokat.

„Segít abban, hogy dolgozók felől közelítsük meg a folyamatokat, és hogy olyan munkavállalói élményt tervezzünk, ami egyedi, valódi és nem csupán vonzó, de maximális teljesítményre ösztönöz” – vélekedett Radnai Tóth Judit a design thinking HR területen betöltött szerepéről.

 Összegezve: a design thinkinggel a dolgozói élményt figyelembe véve optimalizálhatjuk a folyamatokat, és olyan munkáltatói értékígéretet alkothatunk meg, amely hitelesen jelenik meg a munkavállalói életciklus minden egyes szakaszában.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://ajovomunkahelye.blog.hu/api/trackback/id/tr3512631923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.