Ahol szeretik a hétfőt

A jövő munkahelye

A jövő munkahelye

A "jófej" kollégák és a munkahelyi szabadság megtartó ereje

2018. április 03. - A jövő munkahelye

Mitől lesz valaki elkötelezett a cége felé, és mi motiválja tíz év után is, hogy ugyanott dolgozzon? Segít-e a kiégés ellen évente 5-6 hét, egyhuzamban kivett szabadság? Kürti László, az Aon Magyarország Vezetésfejlesztési Üzletágának vezető tanácsadója tudja a választ.

Diákszervezeti együttműködésnek indult, majd évtizedes munkahelyi elköteleződés lett belőle. A hosszú kapcsolat titka ezúttal is a bizalom és a szabadság.

kurti_2.jpg

Hogyan kerültél az Aon Magyarországhoz?

Egy egyetemi diákszervezet révén kerültem kapcsolatba az Aon-nal (akkor még Hewitt Humán Tanácsadó Kft. volt a neve). A cég már akkor benne volt a tréning, tanácsadó és szervezetfejlesztő cégek TOP hármasában. Megragadott, amit náluk láttam. S arra jutottam, ha a diploma után dolgozni kezdek, akkor egy ilyen helyen szeretném azt tenni. A felismerést tovább erősítette bennem, hogy több AIESEC-beli társam - ez volt a diákszervezet, amelyik révén eljutottam hozzájuk - , szintén ezt a céget ajánlotta, vagy már itt dolgozott. Végül egyedül ide adtam be a jelentkezésemet. Nem az volt a lényeg, hogy felvegyenek valahová hanem, hogy jó arcok között oldjak meg érdekes feladatokat. Nem munkát kerestem, az egész inkább jó bulinak tűnt.

Milyen csapat fogadott az Aonnál? Azt kaptad, amire számítottál?

Már a kiválasztásnál nagyon jó fejek voltak, egyből bemutattak mindenkinek, még egy közös tortázásba is belekeveredtem. Ráadásul rögtön komoly feladatot kaptam: bekerültem egy nemzetközi elkötelezettség mérés projektekbe, illetve a Legjobb Munkahely Programba. És az sem volt utolsó, hogy 10 évig egy vezetőm volt, Veres Rita, aki mindig támogatott abban, ami éppen fontos volt a motivációm szempontjából.

Honnan jött az új kihívás, a jelenlegi self engagement kutatás?

Ligety Sári kolléganőmnek volt ez a szerelemgyereke, de más feladatok miatt nem maradt rá kapacitása. Nekem pedig régóta vesszőparipám, hogy a szervezetek fejlesztés mellett az egyénekre kell fókuszálni, az egyéni fejlődésen keresztül lehet valós változásokat generálni. A fő kérdés mindig az, hogy a dolgozó magáénak érzi-e a feladatot, és vállalja-e a felelősséget a saját munkájáért. A self engagement lényege éppen az, hogy a munkatárs ne áldozatnak érezze magát, hanem résztvevőnek, aki végső soron egy jobb munkahelyért, és ezzel a saját jobb életéért dolgozik.

Hogy választjátok ki a Legjobb Munkahely kutatások fókusztémáit?

Bárki ötletelhet, bármilyen témát befogadunk, ami releváns az adott üzleti cél elérése szempontjából. Az elmúlt 10 évben legalább 5-6 nagyon jó fókusz témát dolgoztunk ki, amire a standard kérdőív mellett külön rákérdeztünk. Így például górcső alá került a középvezetői működés, vagy a kiemelkedő teljesítmény kultúra éppúgy, mint a munkáltatói márka, a munkavállalói életciklus, vagy a self engagement. Fontos, hogy mindig legyen olyan téma, ami új, ami tovább vihető és érdekes információkat is hordoz, és természetesen a munkaerő piac aktualitásaira kérdez rá.

Tíz év hosszú idő egy munkahelyen, főként az elsőn. Mi tart még mindig itt az Aonnál?

Ez nem csupán egy munkahely számomra, inkább egy bizonyosság, hogy a munkám hozzájárul egy jó cél eléréséhez. Azonosulni tudok a cég küldetésével, azzal, hogy jobb munkahelyek jöjjenek létre Magyarországon, hogy a munka ne kényszer, hanem öröm legyen. De persze az sem mellékes, hogy nagyon szeretem a kollégáimat, ami aligha meglepő, hiszen belső HR- esként én is beleszólhattam abba, hogy kiket vegyünk fel, és milyen kultúrát alakítsunk ki. Ezen felül pedig van még egy nagyon fontos tényező: a szabadság. Én osztom be a munkaidőmet, azt, hogy mikor mit csinálok. Ha egy napig a gyerekemmel kell lennem, akkor nem kell szabadságot kivennem, mert ledolgozhatom hétvégén. Ez a legtöbb cégnél nem adatik meg a dolgozóknak.

kurti_1.jpg

Nem féltek, hogy nem készül el határidőre a munka?

Nem, alapvetően olyan emberek dolgoznak nálunk, akik önjáróak és fontos számukra, hogy minőségi munkát adjanak ki a kezük közül. Emellett nagyon fontos a bizalom. Egyszer azt mondtam egy vezetői tréningen, hogy az lenne a normális, ha a beosztottak elmondanák a vezetőiknek, ha felmerül bennük a munkahely váltás gondolata. A résztvevők igen meglepődtek, holott a cégen belüli bizalmi kultúra kialakításának fontos eleme, hogy elmondhassuk a főnöknek, hogy gondolkodunk a váltáson. A jó vezető majd reagál rá. Szerencsés esetben átbeszélitek a dolgot és a főnököd megértve az érveidet támogat a döntésben. Egy ilyen mély bizalmi kapcsolat ugyanakkor fontos érv lehet a maradás mellett is.

Évente elmész egy hónap fizetés nélküli szabadságra. Ez megvéd a kiégéstől?

Attól azért nem. De segít, hogy átkapcsoljak és feltöltődjek. Tavaly nyáron 5-6 hétre tűntem el, mert már nagyon türelmetlen voltam a kollégákkal, és nem igazán lelkesítettek a feladatok. S valóban megérte a szünet. Amikor visszajöttem, a korábbinál jóval nagyobb lendülettel vetettem bele magam az őszbe. Az elmúlt 5 évben mindig kiveszek egy hónapot, néha többet is. Így voltunk feleségemmel nászúton az Egyesült Államok nemzeti parkjaiban, vagy hátizsákos felfedező túrán a Fülöp szigeteken. Máskor a nyaralónkban vakoltam és falat festettem. A kislányom születése után pedig 2 hónapig voltam otthon.

kurti_3.jpg

Ritka szerencse, hogy ezt lehetővé teszi a cég...

Ez részben a munka elismerése, részben a vezetőink és a kollégák rugalmassága. Másrészt mindenkinek más a pihenés. Van, akit egy nemzetközi konferencia tölt fel, mást a gyerekével töltött idő. Fontos, hogy a cégvezetés partner legyen ebben. A vállalatok még mindig a mókuskerékre esküsznek, holott az csak a gyors kiégésre jó. A jól adagolt és kiszámítható szabadsággal nem élnek vissza a munkavállalók.

Korábban vezető pozícióban is voltál, de lemondtál erről. Miért?

Voltam többek között egy globális mérésnek a projekt vezetője, de rájöttem, hogy az öltönyös, laptoppal reptérről-reptérre rohangálás nem az én világom. Viszont ebben is kipróbálhattam magam. Emellett 3 és fél évig voltam a magyarországi szervezetben középvezető, ami nem csupán nekem volt fontos, hanem a szakmám szempontjából is, elvégre elég hiteltelen úgy tanácsokat osztani a vezetői szerepről, hogy soha nem csináltad. A vezetői szerepről egyébként egy kicsit rendhagyóan gondolkodom. Hiszek abban, ha mindenki a maga ura lehet, ha felhatalmazzuk egymást és megbízunk egymásban, akkor nem is kell vezető. Elég lehetőséget adni és odafigyelni.

Most született meg a második gyermeketek. Van időd emellett valami hobbira?

Tavaly vettünk egy nyaralót a Balatonon, azt csinosítgatom és kertészkedni szeretnék. Régebben nagyon sokat zenéltem, arra jó lenne megint időt szakítani. Majd öregkoromban csatlakozom egy garázsbandához és én leszek a dobos.

A bejegyzés trackback címe:

https://ajovomunkahelye.blog.hu/api/trackback/id/tr513785218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása