Ahol szeretik a hétfőt

A jövő munkahelye

Adj élményt a munkavállalóknak!

A jó fizetés már nem elég

2018. február 15. - A jövő munkahelye

Bátorság, kíváncsiság és technológiai jártasság kell egy cégnél ahhoz, hogy minél teljesebb munkavállalói élményt tudjon nyújtani dolgozóinak. Egyre többen ismerik fel ugyanis, hogy nemcsak a kollégáknak, hanem már az állásra pályázóknak is élményt kell nyújtani, és a cégtől távozókkal is érdemes fenntartani a jó kapcsolatot - többek között ez derült ki az Aon Magyarország első hazai munkavállalói élmény kutatásából.

28124347_10155417126913763_902665001_o.jpg

Több mint 100 hazai vállalat ügyvezetője és HR igazgatója - akik összesen 180 ezer munkavállalóért felelnek - válaszolt arra, melyek a legfontosabb HR kihívások, hol állnak most, és mit tesznek a dolgozói élmény fejlesztéséért. A válaszadó cégek közel fele a termelésből, az infokommunikációs, és a pénzügyi szektorból kerül ki, 73 százalékuk külföldi, 27 százalék magyar tulajdonú.

Már a pályázó élménye is számít
Mi is az a munkavállalói élmény? Korábban ezt csupán a vállalatnál foglalkoztatott kollégákkal kapcsolatban használták, a technológiai fejlődés, a munkaerőhiány és a tehetségekért zajló egyre élesebb küzdelem azonban kitágította a fogalmat. Nem csak a napi munkájukat végző alkalmazottakról szól, hanem már a cég iránt érdeklődőknél kezdődik - például azzal, hogyan élik meg az első kapcsolatfelvételt, milyen érzésekkel távoznak az állásinterjúról, ajánlanák-e a céget másnak. Ugyanez igaz a távozókra is: korrekt felmondás és a későbbi kapcsolat tartás visszautat jelent a dolgozónak, a cégnek pedig értékes erőforrást.

A mostani kutatás egyik fő tanulsága, hogy egyre több munkaadó ismeri fel a dolgozói élmény fontosságát és többen terveznek rendszeresebb párbeszédet folytatni a kollégákkal - mondja Bakos Réka, az Aon Magyarország #dolgoznielmeny kutatásának szakmai vezetője.

A legtöbb szervezet itthon évente, vagy kétévente méri a dolgozók elkötelezettségét és a cégek többségénél rendszeresen vizsgálják a vállalati kultúrát is. A kilépők véleményét és egy konkrét eseményhez kapcsolódó visszajelzést a vállalatok közel fele nem rendszeresen, hanem igény szerint méri. Jelentős elmozdulást tapasztalhatunk a mérések témájában és gyakoriságában is, ha 2 évre előre tekintünk. Látható, hogy a vállalatok többsége a munkavállalói életciklus nagy részét rendszeres mérésekkel kívánja lefedni, ezzel segítve a folyamatos párbeszédet a dolgozók felé.

kozonseg_1.jpg

A kutatás adatai szerint 62 százalék számára az idei fókusz vonzóvá tenni a vállalatot a munkaerőpiacon. A ‘jelölt élményt’ - ahogyan egy álláskereső megéli a felvétel folyamatát - a munkaadók negyede méri rendszeresen, 2 éves távlatban 44 százalék tervezi. A munkáltatói márka vonzóságát jelenleg 38 százalék monitorozza, 2020-ra 65 százalék akarja beépíteni a mérések közé, a munkáltatói márka hitelességénél pedig még nagyobb az ugrás (35%-ről 60%-ra).

sajtografika-02.jpg

Iparági bontásban a szolgáltatóközpontok számára a legfontosabb, hogy egyedi munkavállalói élményt közvetítsenek (71%), majd az IT-telekommunikáció (63%) és a pénzügy (58%) következik. Az ezt támogató eszközök között az első a befogadó légkör, majd a közösségi programok, és a vonzó juttatások következnek.

Legnagyobb HR kihívások és feltörekvő témák

A felmérés készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy a vezetők mit tartanak most, és 2 éves távlatban a legnagyobb HR kihívásoknak a cégüknél. 71% jelölte meg a tehetségek vonzását és felvételét, 68-68 % a megtartást, illetve a dolgozók motiválását, 61 százalék pedig a vezetők fejlesztését. Ugyanez a sorrend a kétéves előretekintésben is. Érdekesség, hogy a bérezés nincs a top 5 kihívás között.

dan_riley_partner_emea_talent_practice_leader_aon.jpg

                         Dan Riley Partner, EMEA Talent Practice Leader, Aon                         

Mérték a kutatók a feltörekvő témákat is, azaz melyek kerülnek a mostaninál jóval gyakrabban a döntéshozók asztalára. Itt a technológiai fejlődés teremtette új lehetőségek dominálnak. A legnagyobb ugrás a mesterséges intelligenciára épülő megoldások bevezetése, a rugalmas munkakör-tervezés és a teljesítménymenedzsment, valamint a HR analitika bevezetése terén volt megfigyelhető.sajtografika-01.jpgHogyan áll a felkészültség?

Az Aon nemzetközi tapasztalatai alapján 3 tényező együttes megléte szükséges a munkavállalói élmény megértéséhez: bátorság, kíváncsiság és technológiai jártasság. A felmérés szerint a magyarországi cégek 39 százaléka áll erre készen.
Nemzetközi összehasonlításból az is kiderül, hogy míg globálisan a vállalatok mindössze 11%-a mér munkavállalói elkötelezettséget gyakrabban, mint 1 év, addig a hazai vállalatoknak már a 19%-a.

A bejegyzés trackback címe:

https://ajovomunkahelye.blog.hu/api/trackback/id/tr5613670694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.