Junior tanácsadók, akik már most a jövő munkaformáját követik. Szabadon dolgozhatnak kávézókból, vagy éppen a Balaton partjáról. Fontos a véleményük, felelős munkát kapnak és teljes bizalmat élveznek a cégen belül. Hogyan lesz valakiből junior tanácsadó, és mi a feladata? És mit csinál egy tanácsadó gyakornok az Aon Magyarország HR Tanácsadási Üzletágánál? Ebből az interjúból megtudod.
Páli Anna 2016 januárjában kezdett tanácsadó gyakornokként az Aonnál. Ma már junior HR tanácsadóként és projektmenedzserként is dolgozik. Karrierútja gyors volt, de nem meglepő. „Gyakornoki időszakom nagyon izgalmas és intenzív volt, rengeteget tanultam, sok helyzetben és szerepben volt lehetőségem kipróbálni magam, idővel pedig egyre több felelősséget és “alkotói” teret kaptam. 2016 szeptemberétől teljes állásban, junior HR tanácsadóként vagyok jelen a csapatban.” A junior tanácsadói szerep mellett, a projektmenedzser feladat állandó kihívást ad: „szeretem, hogy legtöbbször kettős szerepben vagyok. A tanácsadói szerep teret enged a kreativitásnak, az analitikus és a fejlesztői gondolkodásnak. Folyamatokban, hosszútávú együttműködésekben hiszünk, amelyek lehetővé teszik, hogy valódi hatást érjünk el a szervezetek életében. Másik szerepemben projektmenedzserként az erőforrások szervezéséért, a folyamatok koordinálásáért, az ügyfelekkel és a projektcsapattal történő kommunikációért felelek. Sosem unatkozunk, mivel nincs két egyforma szervezet ezért minden projektünk más és más. Mindig nagy a pörgés, a csapat nagyon dinamikus és támogató”.
Ez a kettősség van jelen Csiszár Vera junior tanácsadó életében is, aki 2018 tavasza óta dolgozik a cégnél. „Szerencsés helyzetben vagyok, mivel kettős szerepben erősíthetem a csapatot. Egyrészt az elkötelezettség mérésekhez kapcsolódó projekteket menedzselem, ezáltal egy hidat képzek az ügyfeleink, illetve a tanácsadó- és a programozó csapatunk között, segítve projektjeink sikereségét. Másrészt HR tanácsadó szerepben is kipróbálhatom magam, amikor is azon gondolkodunk együtt, hogy ügyfeleink hogyan válhatnak legjobb munkahelyekké.”
Páli Anna főleg elkötelezettség mérési és fejlesztési munkákon dolgozik. Ezen túl az ügyfélprojektek mellett a gyakornoki programért (toborzás, kiválasztás), az új belépők integrációjáért, és ehhez szorosan kapcsolódva az egyetemi kapcsolataink ösztönzéséért, gondozásáért is felel. Így például Novák Zsófiért is, aki tanácsadó gyakonokként erősíti a céget. Zsófi egy egyetemi előadáson találkozott az Aonnal először. Amikor az előadás végén kiderült, hogy éppen gyakornokot keresnek, azonnal jelentkezett a felhívásra. „Az Aon Magyarország a szakunkon álom-munkahelyek számít, mivel valóban azzal foglalkozhatunk nemzetközi környezetben, amit a vezetés és szervezés mesterszakon tanulunk, így nagyon izgultam, hogy bekerüljek. HR Tanácsadó Gyakornokként főleg projektek keretében támogatom a senior, és a junior tanácsadók munkáját. A szokásos kimutatás és prezentáció készítésen túl a kreatív gondolkodásba és a koncepcióalkotásba is bevonnak. Ezen túl már kisebb projektek projektvezetőjeként is kipróbálhatom magam. Nagyon szeretem, hogy gyakornokként a legkülönfélébb projekteken és partnerekkel dolgozhatok, egyik nap se olyan, mint az előzők, mindig új és új kihívásokkal találom szembe magam. Nagyon fontos számomra, hogy olyan munkát végezzek, amivel pozitív hatást tudok gyakorolni más emberek életére."
Hatás. Élmény. Jövő.
Ez a három szó jellemzi a legjobban az Aon Magyarország HR Tanácsadási Üzletágát, és ez fogta meg Szilovics Nikolettet is, aki a már 18 éve futó munkatársi elkötelezettséget mérő Legjobb Munkahelyek Program koordinátoraként kezdett a cégnél dolgozni. Belelátva a sokszínű lehetőségekbe Niki hamar úgy érezte, hogy szeretné más területeken is kipróbálni magát. “Habár projekt koordinátorként kezdtem a pályafutásom az Aon-nál, határozott célom volt, hogy a későbbiekben munkáltatói márkaépítéssel foglalkozhassak. Erre nem is kellett sokáig várnom, hisz nem csak, hogy Employer Branding projektbe kóstolhattam bele már az első hetekben, hanem több különböző profilú területbe is bevonódhattam párhuzamosan. 2017, augusztusában pedig el is érkezett az alkalom, hogy immáron junior tanácsadóként, elsősorban munkáltatói márkaépítéssel foglalkozhassak a napjaim nagy részében. Emlékszem még az előző munkahelyemen azon viccelődtünk, hogy akkoriban csak a "stratégiaalkotás", "inspirálás", "prezentáció," "kommunikáció", "videó forgatás" és "kreativitás" kulcsszavakban tudtam megfogalmazni, hogy mivel akarok foglalkozni, ami így elég tág kereteket szabott. Amikor viszont találkoztam az Employer Branding-gel, világossá vált, hogy ez az a terület, amibe nem csak a fent említettek, de még egy csomó minden más is egyesül, ami érdekel: storytelling, coaching, "people skills", vezetés, HR, marketing. Így arra jutottam, hogy nem kell, hogy válasszak, hiszen a munkáltatói márkaépítés palettája van annyira széles és sokszínű, hogy ezen az egy területen belül is több különböző, érdekes szakmába kóstolhatok bele. Ez azóta is a legfőbb motivációm.”
Szabadság és változatosság – a munkában is
Csiszár Vera azt szereti munkahelyében a legjobban, hogy a cég kultúrája lehetőséget ad a reggeli edzések mellett arra is, hogy akár a Balaton partjáról járuljon hozzá a közös sikerhez. „Nagyon szeretem azt, hogy változatosak a feladataim: különböző cégekkel, különböző esetek megoldásán, különböző csapattokkal dolgozhatok együtt nap, mint nap. Ez az, ami engem igazán motivál. Szeretem azt, hogy úgy működünk, mint amit az ügyfeleinknek is tanácsolunk: maximális bizalmi alapú kultúra, támogató környezet, folyamatos fejlődés vesz minket körül. Motivált vagyok, hiszen jó célt szolgálunk: azért dolgozunk, hogy egyre több olyan munkahely legyen, ahova igazán jó bemenni dolgozni.”
Mindannyian sokat dolgoznak otthonról, vagy éppen kávézókból. „Van, hogy a megbeszéléseinket is külső helyszínre szervezzük. Ha épp olyan napom van, hogy a kutyámat is szeretném bevinni a munkahelyemre akkor az irodaépületünk aljában található kutyabarát kávézó lesz aznap az irodám. Általában produktívabb vagyok a nap második felében, így előfordul, hogy csak késő délelőtt kezdem a napot. Nagyon élvezem ezt a szabadságot és örülök, hogy a szervezet lehetőséget ad arra, hogy úgy dolgozzunk ahogy az számunkra a legmegfelelőbb” – mondja Páli Anna.
Zsófi gyakran ránéz az emailjeire akár két tanítási óra között is és sokszor él a home office lehetőségével.“A projekt-szerű működésnek köszönhetően itt valóban az számít, hogy a munka el legyen végezve, nem pedig az, hogy mennyit ülök benn az irodában. A vezetőim abban is rugalmasak, hogy lecsúsztassam az óráimat, így valóban akkor tudok dolgozni, amikor ráérek, és teljes egészemben tudok koncentrálni.” Szilovics Niki kifejezetten szereti, ha új helyszíneket kipróbálva dolgozhat. “Így sokkal nagyobb figyelmet tudok arra szánni, hogy én mikor vagyok a legproduktívabb és ehhez igazíthatom a napomat. Nem tartom hatékonynak az egész napos, non-stop 8 órás munkavégzést, fontos az időm és a produktivitásom lehető legjobb kihasználása, utóbbiban például sokat segített Tim Ferriss 4 órás munkahét című könyve. Nem mondom azonban, hogy mindig sikerül megtartani a munka-magánélet egyensúlyát, főként, hogy habár saját magunk urai vagyunk, mindig több projekten dolgozunk párhuzamosan, amit így sokszor nem könnyű menedzselni. Nekem ilyenkor kerül képbe a saját felelősségvállalás és tudatosság: mik a határaim, hogy és mikor töltődök fel és mi az, ami számomra igazán fontos.”