Ahol szeretik a hétfőt

A jövő munkahelye

A jövő munkahelye

Öröm és nagy felelősség a vezetőknek a Legjobb Munkahely díj elnyerése

"Azt tudod megváltoztatni, amit mérsz" - véli Dalos Ottó, a a Cisco Systems Magyarország Kft ügyvezetője. Az informatikai és telekommunikációs iparágban tevékenykedő cég harmadszor nyerte el a Kincentric Legjobb Munkahelyek díjat.

2021. március 03. - A jövő munkahelye

cisco_systems_magyarorszag_kft.jpg

Harmadszor nyerte el a Kincentric Legjobb Munkahelyek díjat a Cisco Systems Magyarország Kft.  A vállalat a koronavírus-járvány idején is mindent elkövetett azért, hogy senki se maradjon magára a gondjaival, és tovább építsék a közösséget. Az informatikai és telekommunikációs iparágban tevékenykedő cég globálisan is a legjobb munkahelynek számít. Dalos Ottó ügyvezető igazgató elmondta, hogy a koronavírus-járvány idején is mindent elkövettek azért, hogy senki se maradjon magára a gondjaival, és építsék a közösséget. Orvosokat, mentális egészséggel foglalkozó szakembereket lehetett élőben kérdezni, valamint péntekenként videokonferencián együtt ebédelt a teljes csapat, de volt közös jóga, borozások és virtuális karácsonyi vacsora is.

Mit jelent számotokra a díj? 

Természetesen nagyon büszkék vagyunk rá, főképp, mert az idei már a harmadik alkalom, hogy elnyertük a Kincentric Legjobb Munkahely díjat. A mérések azt mutatják, hogy a kollégák elkötelezettsége évről évre emelkedett. Emellett a Cisco 2019-ben és 2020-ban globálisan is elnyerte a Legjobb Munkahely címet, így jó érzés, hogy a hazai kollégáim is hasonlóan látják a munkahelyüket. Ugyanakkor kicsit ijesztő belegondolni, hogy annál a cégnél dolgozom, amely Magyarországon és világszinten is a legjobb munkahelynek számít. Ez óriási felelősség nekünk, vezetőknek. Hozzátenném még, hogy nagyon várjuk a következő felmérést, mert időközben a Cisco végrehajtotta az első magyarországi akvizícióját. Egy cloudos fejlesztőcsapat, a Banzai Cloud került a Ciscohoz, így létszámban is jelentősen gyarapodtunk.

Milyen fejlesztéseket hajtottatok végre az előző Legjobb Munkahelyek Program tanulságai alapján? 

Igyekeztünk tanulni mások jó gyakorlataiból, és emellett, ha lehet, még nagyobb teret engedni az új ötleteknek. Ezekből számos olyan projekt született, ami Európában és világszinten is figyelmet kapott. A Ciscon belül is fontos folyamatok zajlanak, óriási figyelmet kap a conscious leadership (tudatos vezetés – a szerk.), és az a gondolat, hogy a jó csapatok a közös értékrendre, a bizalomra és az egyes munkatársak erősségeire épülnek. Nem feltétlenül azt keressük, hogy kinek mi a gyenge pontja, és azt hogyan tudjuk megváltoztatni, hanem az erősségekre fókuszálunk, és ezekre igyekszünk építkezni.

A koronavírus okozta rendhagyó helyzetben hogyan tudtátok fenntartani/növelni a kollégák elkötelezettségét? Melyek voltak a legnagyobb kihívások? Milyen konkrét intézkedéseket vezettetek be? 

Bár nálunk az otthoni, illetve a helytől független munkavégzés mindig is a vállalati kultúra része volt és ehhez minden műszaki feltétel is adott, óriási sokkhatás volt a szervezetnek, hogy március 16-án még az irodában voltunk, másnaptól pedig az egész cég, több mint 70 ezer ember, így a magyar kollégák is otthon maradtak. Azokban a márciusi napokban valamennyien a legtermészetesebb emberi módon reagáltunk: féltünk az akkor még teljesen ismeretlen betegségtől, féltettük a szüleinket, próbáltuk a gyerekeink iskolai feladatait megoldani, és közben végezni a dolgunkat, támogatni az ügyfeleinket, partnereinket. Szerencsére a Cisco ezeket a félelemeket, gondokat minden szinten a lehető legemberibb módon kezelte. A legfelső vezetés hetente „találkozott” a dolgozókkal, persze virtuálisan: ott ültünk az elnök-vezérigazgató és a többi felső vezető dolgozószobájában, konyhaasztalánál. Az ő gyerekeik is ott ugráltak körülöttük, az ő macskájuk is átmászott a képernyő előtt. És folyamatosan azt az üzenetet kaptuk, hogy ez belefér: teljesen OK, ha reggel 9-kor a gyerekeiddel kell foglalkoznod, vagy délben el kell menned bevásárolni a szüleidnek.

Orvosokat, mentális egészséggel foglalkozó szakembereket hívtak meg, akiktől élőben lehetett kérdezni. Világos volt, hogy ez a cég mindent elkövet azért, hogy senki ne maradjon magára a gondjaival. Itthon, Magyarországon mi is tartottuk a kapcsolatot, péntekenként együtt ebédeltünk továbbra is a teljes csapattal, persze videókonferencián. Volt közös jóga, borozások, virtuális karácsonyi vacsora.

És ami még fontosabb: a tenni akarás és a segíteni akarás ereje. A járvány időszakában az internet és a telekommunikáció minden korábbinál jobban reflektorfénybe került. A kollégáimat büszkeséggel töltötte el, hogy ahol tudtunk, igyekeztünk segíteni. Ingyenessé tettük azokat az együttműködéses és biztonsági alkalmazásainkat, amikkel megvalósítható az otthoni munkavégzés és a távoktatás, mindenekelőtt a Cisco Webexet. A kollégák önkéntes alapon támogatták a tanárokat ezek használatában. Az irodai videókonferencia-rendszereinket kivittük a kórházakba, és a partnereinkkel együtt több száz laptopot adományoztunk rászoruló diákoknak Kelet-Magyarországon.

Milyen tanácsot adnátok azoknak a cégeknek, amelyek Legjobb Munkahellyé szeretnének válni? 

Van egy mondás, miszerint azt tudod megváltoztatni, amit mérsz. Ezért olyan fontos a Kincentric Legjobb Munkahely felmérés, az adatok elemzése. Ezek alapján látjuk, hogy mi működik jól, hol kell változtatnunk. A második tanácsom, hogy a jó és a rossz visszajelzést is meg kell osztani a kollégákkal. Transzparensen át kell beszélni az eredményeket, és bevonni őket a változások folyamatába. A harmadik egy olyan gyakorlat, amit mi a Cisconál alkalmaztunk: az úgynevezett „People Deal”. Ne gondoljanak semmi bonyolultra, egy lapon elfér az egész: az egyik oldalon három pontban felsoroltuk, hogy a Cisco mit nyújt a munkatársaknak (mit teszünk azért, hogy sikeresek legyenek, milyen munkakörnyezetet és fejlődési lehetőségeket biztosítunk). A másik oldalon pedig, hogy mindezért mit kér a vállalat. Ez a deal. Egyszerűen, világosan, értékek mentén. Akit részleteiben is érdekel, annak érdemes elolvasnia ezt a cikket.  

 

Fotó: Kovács Attila



A bejegyzés trackback címe:

https://ajovomunkahelye.blog.hu/api/trackback/id/tr5716448674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása