Milyen lesz a jövő irodája? Hogyan lehet az átmenetet jól kezelni a teljes home-office és az irodába való visszatérés között? Ezek voltak azok a gondolatébresztő kérdések, melyekre az IT/Telekom szektor hr-esei keresték a választ meetup sorozatunkban partnerünk, a Be-novative platformján. Az, hogy ez az időszak a jövő főpróbája a telekommunikációs cégeknek nem kérdés, erősítette meg a szektor három meghatározó vállalatának HR és cégvezetője ügyvezetőnknek, Uzsák Éva Virágnak.
Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere szerint a jövő demójában vagyunk, most nagy dózisban kapjuk a digitális jövőt. A telekommunikációs szakember fontos feladatának tartja, hogy egy jövőbe mutató, digitális kommunikációs vállalatot hozzanak létre, ehhez pedig a jelenlegi helyzet óriási löketet ad. Ugyanakkor azt is érzi - mondta, hogy hatalmas felelősség nehezedik a vállukra, hiszen most különösen fontos, hogy megbízható telekommunikációs szolgáltatást nyújtsanak az embereknek, több mint 7 ezer fős munkáltatóként pedig biztonságos körülményeket teremtsenek kollégáiknak.
Kovács Krisztina, a Hewlett Packard Enterprise régiós HR vezetője elmondta, hogy IT cégként számukra nem újdonság a home office, ami viszont az, hogy most mindenki otthonról dolgozik. Fontosnak tartja, hogy képet kapjanak kollégáik hogylétéről, ezért globális hangulati felmérésüket most sűrűbben, havonta indítják el. A vezetőket pedig arra kérték, hogy még több empátiát mutassanak, figyeljenek a kollégák egyéni igényeire. Hangsúlyozta, hogy megnőtt a szerepe mind a személyes, mind a csoportos megbeszéléseknek, hiszen most hiányoznak a közösség nyújtotta élmények.
Balogh Zsolt, a Liferay Magyarország ügyvezetőjének véleménye szerint az IT szektor képviselőinek segítő kezet kell nyújtaniuk elsősorban azoknak, akiknek nem volt meg a kellő digitális kompetenciájuk és így nem tudtak elég gyorsan alkalmazkodni az új, megváltozott körülményekhez. A legmegterhelőbbnek a bizonytalanságot tartja, azt, hogy nem lehet tudni, mikor térhetnek vissza a normálishoz, sőt azt sem tudni, hogy mi lesz az új normális.
A beszélgetés rövidített változata a járvány hozta változásokról és a meetup szereplőinek jövőről alkotott véleményeiről itt látható:
A beszélgetést követően közös gondolkodásra invitáltuk a résztvevőket a Be-novative platformján, ahol a következő kérdésre kerestük közösen a megoldásokat:
Milyen lesz a jövő irodája? Hogyan lehet az átmenetet jól kezelni a teljes home-office és az irodába való visszatérés között?
Az ötletelés során összesen 68 ötlet érkezett, legtöbb a munkakörnyezettel, a munkaszervezéssel, az újfajta skill-ekkel és a rugalmassággal kapcsolatos témakörökben.
Top3 ötlet a résztvevők értékelése alapján:
1. Agilis, gyors, folyamatos visszajelzésen alapuló működés
2. Minden meetingmeghívó automatikus konferencia bejelentkezési lehetőséget és adatokat is magában foglal
3. Tudatosság a visszatéréskor “Meghatározó pillanatok” jeligére.
További információt az ötletek teljes listájáról vagy a beszélgetés hosszabb verzióját a következő e-mail címen kérhet: eszter.pek@kincentric.com.
Elindult a Kincentric Globális Munkavállalói Élmény Kutatása! Hogyan változtatta meg a járvány a munkavállalói élményt? Ezt áll az idei kutatás fókuszában. Tavaly 43 ország 23 iparágát képviselte az a több, mint 1300 HR szakember, akik 23 millió munkavállaló élményébe engedtek betekintést. A felmérésben részt vevőkkel elsőként osztjuk meg az eredmények összefoglalóját. Kérjük, csatlakozzék hozzánk! A kitöltési idő: 15 perc. A kutatás linkje: https://msuitelink.com/exresearch2020