Ahol szeretik a hétfőt

A jövő munkahelye

A jövő munkahelye

Alkalmazkodás a változásokhoz

Iparági kihívások és válaszok – online meetup sorozat (május 8. – Egészség- és gyógyszeripar)

2020. július 07. - A jövő munkahelye

meetup-otletek-blog-06.png

A koronavírus-járvány iparágtól függetlenül egy dologra biztosan megtanított minden vállalatot: a lehető leggyorsabban reagálni a változásra. Hogyan küzdöttek meg az egészségügy és gyógyszeripar területén működő cégek a veszélyhelyzettel? A nehézségekről, a megoldásokról és a jövőbeli tervekről a Kincentric Hungary ügyvezetője, Uzsák Éva Virág beszélgetett Szabó Ildikóval, a Synlab Hungary Kft. HR igazgatójával, az Egis Csoporttól pedig dr. András Klára HR igazgatóval, illetve Pajor Mariann vállalati kultúra és belső kommunikációs főosztályvezetővel.

„A járványhelyzet az egészségügyi szolgáltatók életét is alaposan felkavarta: a tömegével végzett napi rutinvizsgálatok ugyanis egyik napról a másikra teljesen eltűntek és a privát betegforgalom is nagymértékben lecsökkent” - számolt be Szabó Ildikó, a Synlab Hungary Kft. HR igazgatója a tapasztalatairól, aki nagyon büszke rá, hogy a Nemzeti Népegészségügyi Központ egyedüli privát szolgáltatóként őket jelölte ki koronavírus vizsgálatokat végző intézménynek. A magas elvárásokhoz pedig alig néhány hét alatt alkalmazkodni is tudtak.

A HR igazgató azt is elmondta, hogyan szervezték át a kollégák munkarendjét és milyen támogatásokat nyújtottak a nehéz helyzetben – szükség esetén például még autókat is szereztek azoknak, akik nem rendelkeztek gépkocsival.

Szabó Ildikó szerint a nehéz pillanatok mellett pozitív tapasztalatokkal is gazdagodtak, hiszen azzal, hogy a laborok jobban beleláttak egymás életébe, mélyebben megismerték a többi terület működését, ami jó táptalaja lehet a hatékonyabban együttműködésnek a későbbiekben.

„A veszélyhelyzetben minden szempár hirtelen a gyógyszeriparra és a gyógyszergyárakra szegeződött, ami számtalan kihívás elé állította a vállalatokat” – tapasztalta dr. András Klára, az Egis Csoport HR igazgatója. Mivel a gyártást végző kollégák nem tudnak otthonról dolgozni, ezért úgy kellett újragondolni a feladatokat, hogy a szóban forgó - körülbelül 1500 - munkatárs egészségét megőrizzék, közben pedig természetesen ne szüneteljen a gyógyszerellátás sem. Ennek érdekében március 5-én felállítottak egy Egis Koronavírus Operatív Törzset is.

A HR igazgató elmondta, hogy döntéseik 80 százaléka kifejezetten a kollégáikról szólt - például a kisgyerekesek támogatására és a munkába járás megkönnyítésére is hoztak intézkedéseket – mindezt pedig úgy valósították meg, hogy a korábban beígért bérfejlesztések sem maradtak el. „Az Egis egyik szuperereje az, hogy mi minden rosszból tudunk valami jót kihozni és tanulni” – vélekedik dr. András Klára.

Pajor Mariann, az Egis Csoport vállalati kultúra és belső kommunikációs főosztályvezetője elárulta, hogy a veszélyhelyzet katalizátorként hatott rájuk, ám az új intézkedések szerencsére megfelelően működnek, így nincsen okuk az aggodalomra, jó irányba haladnak. A túléléshez meg kellett tanulniuk egyik pillanatról a másikra reagálni, aminek nagy hasznát veszik, hiszen most különösen sok múlik a gyors döntéseken. „Az egyik legpozitívabb hatás, hogy most mindenki együtt küzd, csapatként működik, segíti a másikat. Egy irányba húzunk, és szinte csettintésre alkalmazkodtunk a megváltozott helyzethez” – mesélt tapasztalatairól Pajor Mariann.

A beszélgetés rövidített változata a járvány hozta változásokról és a meetup szereplőinek jövőről alkotott véleményeiről itt látható:

A beszélgetést követően közös gondolkodásra hívtuk a résztvevőket a be-novative platformján, ahol az alábbi kérdésre kerestük a megoldásokat:

Mi lenne a jó recept arra, hogy a vállalatunk a külső környezeti hatásoktól függetlenül tudjon eredményesen működni a jövőben?

Az ötletelés során 18 javaslat érkezett be három nagyobb témakörben: azonnali reakció (gyors, rugalmas és tudatos döntések), felhatalmazás (elvárások tisztázása, feladatmenedzsment) és digitális valóság (digitális folyamatok és képzések).

Top3 ötlet a résztvevők értékelése alapján:

1. A változás “próbariadója” – bevezetni, hogy állandóan készek legyünk a változásra

2. Design Thinking és egyéb agilis módszertanok tudatos beemelése a mindennapokba

3. Rotáció a funkciók között

 

További információt az ötletek teljes listájáról vagy a beszélgetés hosszabb verzióját a következő e-mail címen kérhet: eszter.pek@kincentric.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ajovomunkahelye.blog.hu/api/trackback/id/tr5615986686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása